mittlivsommorsa.blogg.se

27-årig nybliven morsa som tänker skriva om det mesta som hör mammalivet till - dela med mig av mina tankar och upplevelser.

Nappar är bra grejer!

Publicerad 2016-04-11 09:03:07 i Allmänt, barn, bebis, mamma,

Wilma har inte velat använda napp. Hon hade nappen lite grann typ första dagarna, men sen har hon inte velat ha, hon har bara kväljt när vi har testat, vi har testat olika sorter och olika storlekar. Hon har i stället sugit på sina fingrar och varit nöjd med det. På ett sätt är det ju bra att inte ha napp, för då slipper man vänja av den sen, men samtidigt kan det vara väldigt skönt att ha nappen i vissa situationer. Tex när man klär på henne och sätter henne i bilbarnstolen, då brukar hon inte vara speciellt glad. Nu senaste 2 veckorna har hon blivit väldigt snuttig, snuttar på händer, filtar, leksaker. Så då tänkte jag att då kanske jag ska testa nappen igen, och det gick bra! :-)
Så nu kan hon ta nappen i stället för att bli ledsen när man har satt henne i bilbarnstolen. Det underlättar så mycket i vissa situationer. Hon suger fortfarande på figrarna också. Har skickat efter två napphållare på tradera nu, så trisst när nappen åker i backen. 25 kr gav jag för två napphållare, helt okej pris tycker jag. // nöjd mamma :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela