mittlivsommorsa.blogg.se

27-årig nybliven morsa som tänker skriva om det mesta som hör mammalivet till - dela med mig av mina tankar och upplevelser.

Mjölkstockning del 2..

Publicerad 2016-04-22 16:30:00 i bebis,

Natten mellan söndag och måndag sov Wilma länge. Så när jag vaknade var vänster bröst sprängfyllt. Det brukar alltid släppa så fort hon börjar tutta. Men nu ville det inte släppa helt. Jag har haft kvar en knöl på undersidan av bröstet som inte vill gå bort. Jag har testat varm vetekudde, duschat varmt, masserat, strukit, pumpat, ammat massor, men det har inte hjälpt. Jag har inte haft feber eller haft nån rodnad, men har kännt mig allmänt hängig. Innan har jag sovit med bh eftersom brösten läcker mycket under natten, men den bh:n är egentligen för liten, så det kan vata ytterligare en anledning till stockningen. Sen är den bröstvårtan sårig emellanåt, eftersom det är så svårt att få henne att ta bra tag, så det kan ju oxå varaen anledning till stockningen. I onsdags kontaktade jag bvc och fick lite tips på hur jag skulle göra, men det hjälpte inte. I torsdags, alltså igår fick jag en nässpray utskriven som heter Syntocinon, som innehåller oxytocin som ska hjälpa till att driva ut mjölken. Det har blivit bättre tycker jag, men det är fortfarande en liten kula kvar och det är fortfarande lite ömt. Jag ska fortsätta köra med sprayen, sen ska jag höra av mig till 1177 eller bvc om jag får feber. Hoppas det ger sig snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela